باشگاه فوتبال شهرداری تبریز
بفرما مقاله حرف دل کتاب و....
عـکس کتاب مقاله دانستنی....

تیم فوتبال شهرداری تبریز، یکی از تیم‌های زیرمجموعه سازمان ورزش شهرداری تبریز است. این تیم در شهر تبریز قرار دارد. این تیم در حال حاضر در جام خلیج فارس مشغول است.

شهرداری تبریز
ShahrdaryClub.png
نام کامل باشگاه فوتبال شهرداری تبریز
بنیانگذاری ۱۳۶۵
ورزشگاه ورزشگاه یادگار امام تبریز
تبریز
گنجایش ۷۰،۰۰۰ نفر
مدیرعامل پرچم ایران میر معصوم سهرابی
سرمربی پرچم ایران علی‌اصغر مدیرروستا
لیگ لیگ برتر فوتبال ایران
فصل قبل دوازدهم
 
Team colours
 
Team colours
 
Team colours
 
Team colours
 
Team colours
لباس اول
 
Team colours
 
Team colours
 
Team colours
 
Team colours
 
Team colours
لباس دوم

 

در سال ۱۳۵۸ باشگاه ورزشی آتش نشانی تبریز به همت برادران یمین هاشمی از مسابقات دسته دوم باشگاههای تبریز تشکیل گردید و در همان سال با قهرمانی در دسته دوم به دسته اول صعود نمود و در سال ۶۴ با موافقت شهردار وقت تبریز، عزتی به نام باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری تبریز تغییر نام داد و تا سال ۷۲ در مسابقات لیگ برتر استان در رشته فوتبال به فعالیت خود ادامه می‌داد تا اینکه باشگاه در سال ۷۲ با قهرمانی در مسابقات لیگ استان به لیگ دسته اول کشور راه یافت

لازم به توضیح است در سالهای ۷۰-۷۱ در مسابقات دسته سوم کشور حضور داشت بعد از دو سال حضور در لیگ دسته اول کشور در سال ۷۴ به مسابقات لیگ دسته دوم سقوط نمود ولی با تلاش و حمایتهای شهردار محترم وقت مهندس درویش زاده و مسئولین باشگاه مهندس حسنعلیزاده در سال ۷۵ دوباره به لیگ دسته اول صعود کرده و در مسابقات همان سال بعنوان بهترین تیم شهرستانی از نظر اخلاق به دریافت کاپ اخلاق نایل شدند. در سال ۷۶ طبق تصمیم مسئولین شهرداری با بسیج تبریز ادغام و بنام باشگاه مقاومت شهرداری در مسابقات لیگ دسته اول حضور پیدا نمود که در همان سال به مقام پنجم دست پیدا نمود و در سال ۷۷ دوباره به مسابقات لیگ دسته دوم سقوط نمود و از آن سال به بعد باشگاه فقط سرمایه گذاری روی تیمهای پایه و توسعه اماکن ورزشی را شروع نمود که خوشبختانه از سال ۸۰ که تیم در مسابقات لیگ استان قهرمان شد و به مسابقات زیر گروه صعود نمود

هر سال سیر صعودی خود را با استفاده از بازیکنان پایه خود ادامه داد تا اینکه در سال ۸۲ قهرمان مسابقات زیر گروه کشور گردید و در فصلهای ۸۴-۸۳ در دسته دوم حضور و در فصل دوم حضور(۸۴) نایب قهرمان مسابقات دسته دوم کشور و به مسابقات لیگ دسته اول صعود نمود و در فصل ۸۵ در اولین سال حضور به مقام هشتم دست پیدا نمود.

این تیم در فصل ۸۸-۱۳۸۷ در مرحله پلی‌آف لیگ آزادگان با شکست مقابل تیم شاهین بوشهر از صعود به لیگ برتر بازماند اما توانست در فصل بعد (۸۹-۱۳۸۸) در سه هفته مانده به پایان مسابقات و بدون باخت در کلیه بازیها به لیگ برتر صعود کند.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : یک شنبه 16 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط CAPTION